Creëer een sterke klantbetrokkenheid

met onze social media strategie.

Stimuleer de betrokkenheid met jouw klanten.

Meer dan de helft van de Belgen maakt actief gebruik van social media om in contact te blijven met familie, vrienden en kennissen. Ook voor jouw bedrijf bieden deze social media platformen de kans om in contact te treden met je (potentiële) klanten. Als je een account aanmaakt bij social media kanalen en er actief mee bezig bent, kun je op termijn een sterk netwerk opbouwen met je volgers en de klantloyaliteit versterken. Bovendien heeft een doordacht gebruik van social media een gunstige invloed op je online zichtbaarheid en jouw score in de zoekresultaten.

Klantbetrokkenheid creëren via social media vergt een verstandige aanpak,
wij werken met jou graag een doeltreffende social media strategie uit.

Ik heb interesse!

Even uitleggen wat social media marketing inhoudt.

Social media marketing vraagt een weloverwogen aanpak. We gaan voor jouw bedrijf onderzoeken op welk social media kanaal jouw doelgroep aanwezig is en welk soort informatie deze mensen van jou willen ontvangen. Vervolgens werken we een strategie uit die je toelaat om actief de dialoog met je bestaande en potentiële klanten aan te gaan en de klantbetrokkenheid te maximaliseren.

Interactie.

Via social media kun je heel gemakkelijk een gesprek met je (potentiële) klant aangaan. Als je kijkt naar welke content jouw doelgroep interessant/leuk vindt en deelt met anderen, krijg je een goed beeld van wat er leeft in de markt. Daar kun je als ondernemer handig op inspelen. De kracht van social media zit in de laagdrempeligheid van de communicatie. Mensen aarzelen om een e-mail te sturen, een chatgesprek te starten of je telefonisch te contacteren, terwijl ze op social media vlugger geneigd zijn om een gesprek met je aan te knopen.

Bekendheid.

Social media platformen trachten het delen van content zo gemakkelijk mogelijk te maken om je te stimuleren er actief mee aan de slag te gaan. Op die manier kun je een grote groep volgers verzamelen, nieuwe mensen bereiken en merk- en naamsbekendheid opbouwen. Door je aanwezigheid op social media kun je niet enkel contact houden met je klanten, maar ook de aandacht trekken van gebruikers die niet meteen op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Online reputatie.

Door waardevolle informatie te delen met je bestaande en potentiële klanten op social media, vergroot je tegelijkertijd de online zichtbaarheid van je organisatie en werk je aan je online reputatie. Via de content die je zelf plaatst op je website en social media heb je de controle van de online bekendheid van je bedrijf voor een groot deel zelf in handen. Dat geldt niet voor de commentaren (positief of negatief) die je klanten op social media of elders op het internet plaatsen, maar als je op een correcte manier met (negatieve) kritiek omgaat, zal dat het vertrouwen in je onderneming absoluut ten goede komen.

Social media advertising.

Om je doelgroep online te bereiken, kun je naast zoekmachine - advertising ook social media advertising inzetten. Ook hier geldt dat je perfect kunt bepalen welke personen je wilt bereiken, op welk tijdstip, in welke regio en welk budget je aan deze vorm van publiciteit wilt spenderen. De resultaten van de geplaatste advertenties kun je op elk moment in detail bekijken en indien nodig snel de nodige optimalisaties doorvoeren. Het grote verschil tussen adverteren via zoekmachines en adverteren via social media is de focus. Wanneer je adverteert via zoekmachines spits je de advertenties toe op bepaalde zoekwoorden die je doelpubliek gebruikt. Bij het adverteren via social media kan je jouw advertenties laten opduiken op momenten dat gebruikers niet actief op zoek zijn naar je product of dienst maar er mogelijk wel interesse in hebben. Je kunt deze advertenties bovendien toespitsen op zeer specifieke doelgroepen op basis van onder meer geslacht, leeftijd, woonplaats, gezinssituatie en persoonlijke interesses.

.

Welke sociale media zijn geschikt voor jouw bedrijf?

Er zijn heel wat sociale media platformen voorhanden, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Google+, Instagram, Pinterest, enzovoort, enzovoort. Het aanbod is zo groot dat je misschien door de bomen het bos niet meer ziet. Afhankelijk van het doelpubliek dat je wenst te benaderen en jouw doelstellingen (nieuwe klanten bereiken, de klantbetrokkenheid vergroten, online reputatie opbouwen, meer omzet genereren, …) bekijken we graag welke platformen geschikt zijn om deze doelen te realiseren en welke content je best aanbiedt om de band met je doelgroep te versterken.

Social media strategie.

Onze professionals staan je bij met het uitwerken van een social media strategie op maat van jouw bedrijf. Samen met jou bepalen we welk platform het meest geschikt is, in functie van de doelgroep die je wenst te benaderen. We gaan na welke content waardevol is voor je doelgroep, op welke manier je passend kunt reageren op reacties van je klanten en we helpen je graag met de analyse van de resultaten uit je online inspanningen.

Wekelijks content beheer.

Besef je het belang van de aanwezigheid en graad van activiteit op social media, maar heb je zelf onvoldoende tijd om content met je volgers te delen? Wij kunnen o.a. de content op je website gebruiken om banners en teasers te maken die doorlinken naar de desbetreffende pagina op je website. Deze vorm van kwalitatieve backlinks zorgt er ook voor dat je website een betere ranking behaalt in de zoekresultaten van Google, Yahoo en andere zoekmachines. Daarnaast ontwikkelden we een aantal trajecten waarbij we voor onze klanten in samenspraak wekelijks een x-aantal berichten posten op hun profielpagina. Contacteer ons voor verdere info.

Social media consultancy.

Wil je het beheer van jouw social media accounts niet volledig uit handen geven, dan kan je kiezen voor social media consultancy. In een consultancy traject gaan we steeds van start met een uitgebreide social media-audit. Tijdens deze audit analyseren we jouw social media profielen en spreken we actiepunten af. De uitvoering doe je daarna zelf, onder begeleiding van onze consultants.

Social media traning.

Wil je zelf de kneepjes van het vak leren? Neem dan contact met ons op voor een intensieve social media training.

Adverteren via social media of jouw online reputatie ermee versterken?
Wij helpen je graag.

Ik heb interesse!

Getuigenissen.

Telkens weer gaan we voor een 100% tevreden klant! De vele getuigenissen van onze klanten zijn daar het beste bewijs van!

Lees wat onze klanten zeggen

400+ realisaties.

Niets zegt er meer over ons dan ons werk, bekijk een selectie uit meer dan 400 gerealiseerde projecten.

Bekijk ons werk

We staan voor je klaar.

Ook achteraf gaan we voor een top service! Zo passen we je website achteraf aan binnen 24 uur nadat je een aanpassing hebt doorgegeven.

Lees meer over ons