Morgen al meer kliks & leads

door online advertising.

 

Jouw website direct bovenaan in Google en zo meteen meer bezoekers.

Miljoenen mensen zoeken dagelijks online naar producten, diensten en informatie via zoekmachines zoals Google, Yahoo! en Bing. De resultaten van hun zoekopdracht verschijnen netjes gerangschikt op een webpagina, met de meest relevante zoekresultaten bovenaan de eerste pagina. Op een pagina met zoekresultaten voorzien zoekmachines ook plaats voor advertenties. Om met je bedrijf zo een advertentie te plaatsen, maak je gebruik van SEA.

Boven in Google of een andere zoekmachine betekent
meer zichtbaarheid, meer websitebezoeken, meer aanvragen & meer omzet.

Ik heb interesse!

Even uitleggen wat SEA inhoudt.

SEA of Search Engine Advertising is een techniek om te adverteren via zoekmachines. Het principe is heel eenvoudig. Je betaalt een zoekmachine om je advertentie bovenaan te plaatsen in een lijst van zoekresultaten. Je advertentie verschijnt niet zomaar bij alle zoekopdrachten, uiteraard. Je kan zelf aangeven bij welke zoektermen, in welke regio en op welk tijdstip je wil adverteren. Doordat je advertentie op een goed zichtbare plaats boven of naast de organische zoekresultaten verschijnt, promoot je je product of dienst en verhoog je je naamsbekendheid.

Doelgericht.

Dankzij SEA kan je doelgericht adverteren. Door de juiste zoektermen te kiezen en de regio en het tijdstip aan te geven waarin je advertentie moet verschijnen, kan je jouw specifieke doelgroep aanspreken. Zo bereik je enkel mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw product. Hoe beter je je advertentie afstemt op je doelpubliek, hoe minder ze kost en hoe beter je resultaten zijn.

Snel.

SEA werkt snel. Vanaf het moment dat je start met SEA, zal je advertentie beginnen verschijnen in de zoekresultaten. Potentiële klanten vinden onmiddellijk de weg naar jouw website.

Zichtbaar.

SEA is erg geschikt om de zichtbaarheid van een nieuw product, een nieuwe merknaam of een nieuw bedrijf te verhogen. Je advertentie verschijnt immers op de best zichtbare plaatsen op de webpagina. Ook mensen die niet op de link van je advertentie klikken, hebben ongetwijfeld toch de naam van je bedrijf of product zien voorbijkomen. Hun interesse is gewekt.

.

Hoe SEA werkt.

SEA werkt met biedingen. Je kan bieden op de zoekterm van je keuze en afhankelijk van het bedrag dat je geboden hebt en de concurrentie van andere adverteerders, zal je advertentie in de zoekresultatenlijst verschijnen als een gesponsorde link. Zoekmachines voorzien enkele standaard plekken voor advertenties op hun resultatenpagina’s, namelijk bovenaan, onderaan of aan de rechterkant van de pagina. Advertenties worden omgeven door een groen vakje met de vermelding ‘Ad’ erbij.

Als adverteerder betaal je enkel wanneer iemand ook werkelijk klikt op je advertentie. Het is erg belangrijk de juiste zoekwoorden te kiezen, zodat mensen die op je advertentie klikken, op jouw website ook werkelijk vinden wat ze zoeken. Je advertentieteksten dienen ook aan specifieke eisen te voldoen. Zo mag je een bepaalde tekenlimiet niet overschrijden, mag de advertentie niet te vaag zijn en mag je geen uitroeptekens in de kop van de advertentie gebruiken. Je merkt dat SEA een erg technisch gegeven is. Je schakelt er dus best een specialist voor in.

Zodra je met een SEA-campagne bent gestart, kan je de resultaten ervan nauwgezet opvolgen via Google Analytics. Je ziet exact hoeveel personen je website hebben bezocht, hoe lang ze op je website zijn gebleven, en of ze iets hebben gekocht, informatie hebben aangevraagd of een e-mailadres hebben achtergelaten. In tegenstelling tot offline marketing, is online marketing dus perfect meetbaar. Bovendien kan je, eens je weet wie je website heeft bezocht, ook een remarketing campagne opstarten. Met remarketing zorg je ervoor dat bezoekers van jouw website die niets hebben gekocht of besteld, jouw advertenties zullen zien verschijnen wanneer ze surfen op het web. Remarketing is één van de meest efficiënte manieren om je doelpubliek te bereiken.

SEA-project management.

Onze professionals staan aan je zijde doorheen het volledige SEA-traject. Samen met jou bepalen we de strategie, stellen we campagnes, advertentiegroepen en advertenties op en voeren we een zoekwoordenanalyse uit. We onderzoeken ook het zoekvolume en de zoektrends in jouw sector, en stellen alles in het werk om een maximaal resultaat uit je campagne te halen. En dat merk jij aan concrete resultaten zoals bestellingen, offerteaanvragen of inschrijvingen.

Continue rapportage.

We houden je voortdurend op de hoogte van onze werkzaamheden en van de resultaten van je online reclamecampagne. Je ontvangt maandelijks een uitgebreid overzicht van de advertenties die we hebben geplaatst, wanneer we ze hebben geplaatst en hoeveel ze hebben gekost. Je hebt dus continu een beeld van onze activiteiten én van jouw uitgaven.

Snelle bijsturing.

Onze specialisten volgen jouw campagnes nauwgezet op en sturen onmiddellijk bij waar nodig. We reageren zonder aarzelen op de campagnes van je concurrenten. Een nieuwe advertentie toevoegen of een bestaande advertentie tijdelijk onderbreken, is geen enkel probleem.

SEA-copywriting.

Het schrijven van goede advertentieteksten is een vak apart. De teksten moeten vlot lezen en moeten de lezer aanzetten tot kopen of bestellen. Onze ervaren SEA-copywriters schrijven advertenties die je potentiële klanten aanspreken en die zorgen voor een hoge doorklikratio.

SEA-consultancy.

Wil je jouw SEA-project niet volledig uit handen geven, dan kan je kiezen voor SEA-consultancy. In een consultancy traject gaan we steeds van start met een uitgebreide SEA-audit. Tijdens deze audit analyseren we jouw SEA-campagnes en spreken we actiepunten af. De aanpassingen voer je daarna zelf uit, onder begeleiding van onze consultants.

Boven in Google of een andere zoekmachine betekent
meer zichtbaarheid, meer websitebezoeken, meer aanvragen & meer omzet.

Ik heb interesse!

Getuigenissen.

Telkens weer gaan we voor een 100% tevreden klant! De vele getuigenissen van onze klanten zijn daar het beste bewijs van!

Lees wat onze klanten zeggen

400+ realisaties.

Niets zegt er meer over ons dan ons werk, bekijk een selectie uit meer dan 400 gerealiseerde projecten.

Bekijk ons werk

We staan voor je klaar.

Ook achteraf gaan we voor een top service! Zo passen we je website achteraf aan binnen 24 uur nadat je een aanpassing hebt doorgegeven.

Lees meer over ons